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Introduction to Smart Service Design

  • This chapter examines the question of the contribution of smart services for companies and the implications this has for the management of these business models. The chapter starts by outlining the different terminology used to describe smart services and introduces a business-driven view on the digitalization strategy of a company. The characteristic features of digital business models are explained as well as their implications for the management of smart service organizations. [https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-58182-4_4]

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Verfasserangaben:Philipp JussenGND, Katharina Heeg
URL:https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-58182-4_4
DOI:https://doi.org/10.1007/978-3-030-58182-4_4
ISBN:978-3-030-58181-7
ISBN:978-3-030-58184-8
ISBN:978-3-030-58182-4
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Smart Service Management: Design Guidelines and Best Practices
Verlag:Springer
Ort:Cham [u. a.]
Herausgeber*in:Maria Maleshkova, Niklas Kühl, Philipp Jussen
Dokumentart:Beitrag in Sammelbänden/Enzyklopädien
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):21.08.2023
Datum der Erstveröffentlichung:27.01.2021
Datum der Freischaltung:21.08.2023
Freies Schlagwort / Tag:Digitalisierung; Geschäftsmodell; Smart Services; business model; digital business model; smart services
GND-Schlagwort:DigitalisierungGND; GeschäftsmodellGND
Erste Seite:35
Letzte Seite:44
FIR-Nummer:-FOLGT-
Institut / Bereiche des FIR:FIR e. V. an der RWTH Aachen
Dienstleistungsmanagement
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft
6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften